Ir vėl taip negražiai padariau ir ilgai neaprašiau jau kuris laikas perskaitytos Sabine Baring-Gould knygos „The book of werewolves“ („Senate“ 1995; ISBN 1-85958-072-6; 266p.), kuri aišku apie vilkatus. Kadangi svajoju apie karjerą knygų vertime (ir jų rašyme), tad kartais imu tokias knygas versti. Sabine pasirodo vyro vardas... Reikėjo tai patikrint iš karto, bet kadangi to nepadariau, tai ir išsiaiškinau tik į skyriaus galą...
Autorius tiek išsamiai, kiek išgalėjo tais
laikais, aprašė viską ką sugebėjo sužinoti apie vilkolakius, juos ir tuos kurie
nuo jų nukentėjo. Ir nors Nigel Suckling sukurpta įžanga žada „tarp realybės ir
mito“ vos ne trilerį – pats autorius labai akivaizdžiai į visą tą „žmogus vilku
bėgs“ žiūri skeptiškai ir tiesiog laiko tai, tą įsivaizdavimą, kad esi
gauruotas didelis vilkas – psichiniu sutrikimu. O po mano skaitytų knygų, kur
bet koks melas gali būti pripažintas kalinio, jei tik jį gerai pakankinsi –
visi tie prisipažinimai ir man nepaliko jokio įspūdžio.
Bet visa tai tikrai negadino knygos. Joje net
ir Lietuva kelis kart paminėta, mūsų vilkatų mitas ir mūsų drakonai, kurie
pasirodo labai jau mokėjo tas mergeles vilioti. Dar pasakota apie šiais laikais
Mėlynbarzdžio vardu žinomą vyruką, kas man tą smagią pasakaitę visiems laikams
sudirbo, bet ką gi, buvo įdomu paskaityti istoriją ne Vikipedijos puslapyje.
Didžiausia knygos bėda buvo ta, kad autorius įterpdavo sakinių ir net pastraipų
Lotynų, Graikų ir Normandų kalbomis, viską tuo alfabetu, kuriuo ir buvo rašyta
tose vietovėse, tad net į google.translate įvesti daug ko negalėjau! O ir lotynų mano surudėjus, kas trečia
žodį išnarpliojau, kitkam žodyno reikėjo, kas ir užtruko, ir suerzino. Še tad,
ponas Sabine, Jums 5/10 ir tuo baikim. Turiu dar vieną knygą apie vilkatus, ir
iš to ką jau mačiau – toji bus geresnė, todėl labai gerai, kad pradėjau nuo
šitos.
Anotacija: A
werewolf, or lycanthrope, is a man or woman who changes into the form of a wolf
to gratify an insatiable desire for the taste of human flesh. According to
popular folklore this change is brought about either by magical means or as a
result of harsh judgement from the gods in punishment for a great offence.
The myth of the
werewolf can be found in many civilizations and from countries the world over. In
many of these legends the man or woman can also be transformed into a bear,
hyena or other beast. The author has drawn on these various mythologies and
shows the legends to be a way of describing the barely dormant cruelty and
bloodlust in humankind lying just below the surface veneer of respectability.
Sabine Baring-Gould
(1834-1924) was a prolific novelist, historian, archeologist, folklorist and parson
with a fascination for the darker side of human nature. This classic work was
first published in 1865 and remains a standard reference on the subject.
Anotacijos
vertimas: Vilkatas arba likantropas yra vyras arba moteris, kuris virsta vilku,
kad patenkintų nepasotinamą troškimą paragauti žmogienos. Anot paplitusio
folkloro, šis virsmas sukeliamas su magijos pagalba arba yra dievų bausmė už
kokį nors baisų įžeidimą.
Vilkatų mitas randamas daugelyje
civilizacijų, šalyse visame pasaulyje. Daugelyje šių legendų vyras arba moteris
gali virsti lokiu, hiena ar kitu žvėrimi. Autorius pateikia daug įvairių mitų
ir remdamasis savo žiniomis, bei nuomone, mėgina parodyti, jog šios legendos
yra būdas apibūdinti užsislėpusiam ir kartais ištrūkstančiam žiaurumui ir
kraujo troškimui, esančiam žmoguje vos žemiau apgaulingos avelės-tyrumo
išvaizdos.
Sabine Baring-Gould‘as (1834-1924) buvo
produktyvus novelistas, istorikas, archeologas, tautosakininkas ir dvasininkas
susižavėjęs tamsiąja žmogaus prigimties puse. Šis klasikinis veikalas, pirmą
kartą išleistas 1865 metais ir iki šiol išlieka pagrindiniu informacijos
šaltiniu šiai temai.
Werewolf Concept by ~aaronsimscompany on deviantART
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą
Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.