2013 m. kovo 16 d., šeštadienis

Planšetinis kompiuteris PRESTIGIO MultiPad PMP3370B, 7"

  Kaip žinot, aš už e-knygą, mat mano supratimu, geriau su e-reader po medžiu, nei su tikra knyga prie betoninio pastato. Nebeturėtumėme taip atsainiai žiūrėti į medieną. Juoba, kad dabar vis daugėja kūrinių, kurie pristatomi tik e-formatu, o kitą kart studentams irgi skubu kažką skaityti, knygos sunkios, papildomi paskaitų PDF reikalauja daugybės popierizmo spausdinant ir dėliojant. Tad štai gal prieš mėnesį, gal net prieš du nusipirkau šį daikčiuką (čia, pristatė puikiai, tad neturiu kuo skųstis). Rekomendavo draugai Bulgarijoje, mat aš ketinau sau įsitaisyti Nook Glowlight, bet kolektyviai nosferatai pasitarė ir nusprendė, kad vien e-reader'is gal šiek tiek nepatogu, mat ankščiau ar vėliau vis vien prisireiks dar kokio nors aparato, kaip nešiojamas mini kompiuteris, kurio funkciją ir atlieka šie plančetai. Beje nepatinka man, kad juos plančetais vadina, mat kai aš pirkau "plančetę" - tai buvo daiktas skirtas skaitmeniniui tapymui (taip, aš dar ir digital art kuriu ir tad logo viršuje - mano kūrinys).
  Skaitau naktimis. Daug vampyriškų serijų prasidėjo ir baigėsi lovoje. Žibintuvėliai - nepatogūs, kad ir kokie pritaikyti naktibaldoms būtų. O čia jau visai kas kita. Kalbėsiu smulkiai, tad tarkim - jūs nieko nežinot apie jokius tokius daiktus.
  Yra Dienos/Nakties funkcija, kuri man labiausiai patiko, mat kaip turbūt matosi iš mano Žurnalo - man reikia spalvinės ramybės, blankių, tamsesnių spalvų, ko nors kas nebeerzintų akių po ilgo dienos darbo (dirbu sau, o vis vien pats-sau-piktas-bosas), tad skaitau naktiniu rėžimu, kur ant juodo pagrindo - baltos raidės. Tai beje ne vienintelis galimas variantas, skaitant epub formatu, foną ir teksto spalvą galima rinktis kaip tik nori, žaliai ant balto, mėlynai ant raudono, juodai ant pilkos odos ir taip toliau. PDF formatas ne toks paslankus, bet jį irgi visada galima invertavimo ar kaip ten, būdu padaryti iš balto su juodom raidėm, į juodą su baltom raidėm, tik tuo atveju gan juokingai ir paveikslėlių spalvas apmaino atvirkštinėmis. Dydžiai, tarpai ir panašiai - irgi pilnai valdomi. Ekranas pats šviečia, ne taip kaip pirmieji e-reader'iai, kuriems tebereikėjo žibintuvėlio, tad būtent to ir ieškojau. Na o jei jau įdiegtas Prestigio E-Reader netenkins - androido pagrindu veikiantis plančetas puikiai gaudo kaimynų wi-fi, tad prisijungt prie google parduotuvių (ir šiaip - interneto naršyklės), susirasti "app" nemokamą - bus minutės ar dviejų reikalas. Man tarkim reikėjo CBZ skaityklės, komiksams (Transmetromopolitan - labai įdomus, pilnas juodo sci-fi humoro, sarkazmo ir Raganiaus tipo herojų) ir mangoms skaityti, išmėginau tris, labiausiai patiko ta kurią matysit kažkurioj nuotraukoj, tas kalbėjimo burbulas, margas toks, kaip ir komiksuose.
  Kamera ten tokia šiaip sau, bet aš ne itin matau save fotografuojant šiuo daiktu, man ir telefono pakanka, juoba, kad stengiuos, jog žmonės nespėtų imt spoksot, kodėl fotoaparatu per knygų lentynas laipioju. Muzikai klausyti ir filmams žiūrėti jis irgi tinka, dedasi toji mini SD kortelė, iki 32GB, tiek manau - sočiai daugumai (o man knygoms prisireikė apie 17GB, tad vos vos...), na ir kas ten dar, skype, youtube ir panašūs aišku - kur internetas, ten ir jie, tad nėr ko apie tai ir kalbėt... Žodžiu, esmė - kaip e-readeris Prestigio man labai patinka, puikiai veikia, atlaikė Lietuvišką šaltį (dėklą beje savom rankom išskobiau iš Vokietijoj prieš gal 6 metus pirktos užrašinės, o kas dėl šalčio tai man mp3 grotuvas vienas kartą peršalo. Rimtai.), pats nėra sunkus, kai skaityt neišeina - galima laiką prastumt žaidimais, kas mane labai greit išblaško ir... taip toliau.
  Formatai - didžiausias klausimas, kokius formatus palaiko? Visus. Jei to formato nepalaiko - susirandi app tam formatui ir jau palaiko. Kaip Assassin's Creed žaidimai ir šios organizacijos istorija teigia - Nieko Nėra Tikro, Viskas Įmanoma (galima), taip ir čia - viskas jūsų pačių rankose. Netgi labai tiesiogiai.
  Kaina mano supratimu irgi nesikandžioja. Patys prestigio e-readeriai netgi pigesni, bet čia akcija laikosi jau kelis mėnesius, tad turint atliekamą 50lt kupiūrą šen ten galima pridurt ir įsigyt tai, kas labiau atitiks poreikius.
  Ekranas valdomas pirštais, tad siūlau iš kart nusipirkt ir tą servetėlę skirtą akiniams valyti. Su dėklu tai kaip išmanot, man šitą pasidaryt prireikė dviejų sugadintų knygų ir trijų dienų. Jei dar kas įdomu - stebėsiu šį įrašą ir į viską atsakysiu. Beje, štai mano kraštietė irgi Prestigio, tik kitokį, turi, siūlau ir ten užmest akį. 

 Dovanokit už klaidas, rašyt aš niekad dorai nemokėjau, ir paprašysiu pasilaikyt komentarus apie tai, kaip tikra knyga - tikresnė - sau. 















5 komentarai:

  1. Aš irgi labai myliu savo skaityklę, bet iškilus medis vs elektronika klausimui noriu paklausti ar gelbėjant medžius įvertinta neekologiška elektronikos gamyba, taip pat utilizacija.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kaip sakoma - pradėkim nuo savęs. Nežinau ką daro gamyklos, o aš jau seniai sugedusius technikos daiktus į reikiamas vietas nešu, atiduodu ten ar išmetu kur reikia išmesti. Lygiai taip pat bent dalį šiukšlių rušiuojam čia, mat atrodo man gamtos gaila labiau, nei paties žmogaus... (nesiekiu pamaitint alkanų, bet eičiau pamėgint perkąst padangas tų gigantų-traktorių, kurie žlugdo atogražų džiungles ir miškus)
      Su gamyba dar sunkiau nei su utelizacija, mat neabejoju jog kiekvienas didesnis fabrikas suras spragas "taršos lygio nustatymuose" ir jomis būtinai pasinaudos. Bet šitaip prisikast galima ir iki valdžios viršūnių, kurios nelabai skatina tą "žalesnį" gaminimą. Juk atsiprašant net mums bruko propagandą apie tai kaip pravers ten kažin kokios dujos, o faktas, jog tos pačios dujos taip gražiai apdirba vandens telkinius, jog vandenį iš čiaupo galima žiebtuvėliu uždegti - pavadino nesąmonėmis.
      Prie to dar nemanau, jog greitu laiku visiškai sugebėsime atsisakyti knygų, kas irgi savaip gerai. T.y. popierinių knygų. Kaip ir kai kurie skaitytojai, taip manau ir kai kurie autoriai iki šiol bijo pirmiausia (ir net paskui) griebtis e-formato, todėl per skubiai brukdami šį reikalą patys sau pagalių į ratus prikištumėm. Bet knygos brangsta ir matyt brangs toliau, ko atsvara bus būtent šitos skaityklės, atsiperkančios jau po pirmojo knygų šimtuko (o gal ir mažiau, gal čia tik aš knygų ieškot nemoku).

      Panaikinti
  2. O aš noriu pagirti skaityklės dėkliuką. Labai gražus :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! Gerokai privargau, išskobt knygą pasirodo ne taip lengva, malonu tad, kad pastebėtas buvo :}

      Panaikinti