2012 m. lapkričio 5 d., pirmadienis

Sabine Baring-Gould - The Book of Werewolves


  
  Ir vėl taip negražiai padariau ir ilgai neaprašiau jau kuris laikas perskaitytos Sabine Baring-Gould knygos „The book of werewolves“ („Senate“ 1995; ISBN 1-85958-072-6; 266p.), kuri aišku apie vilkatus. Kadangi svajoju apie karjerą knygų vertime (ir jų rašyme), tad kartais imu tokias knygas versti. Sabine pasirodo vyro vardas... Reikėjo tai patikrint iš karto, bet kadangi to nepadariau, tai ir išsiaiškinau tik į skyriaus galą...
  Autorius tiek išsamiai, kiek išgalėjo tais laikais, aprašė viską ką sugebėjo sužinoti apie vilkolakius, juos ir tuos kurie nuo jų nukentėjo. Ir nors Nigel Suckling sukurpta įžanga žada „tarp realybės ir mito“ vos ne trilerį – pats autorius labai akivaizdžiai į visą tą „žmogus vilku bėgs“ žiūri skeptiškai ir tiesiog laiko tai, tą įsivaizdavimą, kad esi gauruotas didelis vilkas – psichiniu sutrikimu. O po mano skaitytų knygų, kur bet koks melas gali būti pripažintas kalinio, jei tik jį gerai pakankinsi – visi tie prisipažinimai ir man nepaliko jokio įspūdžio.
  Bet visa tai tikrai negadino knygos. Joje net ir Lietuva kelis kart paminėta, mūsų vilkatų mitas ir mūsų drakonai, kurie pasirodo labai jau mokėjo tas mergeles vilioti. Dar pasakota apie šiais laikais Mėlynbarzdžio vardu žinomą vyruką, kas man tą smagią pasakaitę visiems laikams sudirbo, bet ką gi, buvo įdomu paskaityti istoriją ne Vikipedijos puslapyje. Didžiausia knygos bėda buvo ta, kad autorius įterpdavo sakinių ir net pastraipų Lotynų, Graikų ir Normandų kalbomis, viską tuo alfabetu, kuriuo ir buvo rašyta tose vietovėse, tad net į google.translate įvesti daug ko negalėjau! O ir lotynų mano surudėjus, kas trečia žodį išnarpliojau, kitkam žodyno reikėjo, kas ir užtruko, ir suerzino. Še tad, ponas Sabine, Jums 5/10 ir tuo baikim. Turiu dar vieną knygą apie vilkatus, ir iš to ką jau mačiau – toji bus geresnė, todėl labai gerai, kad pradėjau nuo šitos.

Anotacija: A werewolf, or lycanthrope, is a man or woman who changes into the form of a wolf to gratify an insatiable desire for the taste of human flesh. According to popular folklore this change is brought about either by magical means or as a result of harsh judgement from the gods in punishment for a great offence.
  The myth of the werewolf can be found in many civilizations and from countries the world over. In many of these legends the man or woman can also be transformed into a bear, hyena or other beast. The author has drawn on these various mythologies and shows the legends to be a way of describing the barely dormant cruelty and bloodlust in humankind lying just below the surface veneer of respectability.
  Sabine Baring-Gould (1834-1924) was a prolific novelist, historian, archeologist, folklorist and parson with a fascination for the darker side of human nature. This classic work was first published in 1865 and remains a standard reference on the subject.

Anotacijos vertimas: Vilkatas arba likantropas yra vyras arba moteris, kuris virsta vilku, kad patenkintų nepasotinamą troškimą paragauti žmogienos. Anot paplitusio folkloro, šis virsmas sukeliamas su magijos pagalba arba yra dievų bausmė už kokį nors baisų įžeidimą.
  Vilkatų mitas randamas daugelyje civilizacijų, šalyse visame pasaulyje. Daugelyje šių legendų vyras arba moteris gali virsti lokiu, hiena ar kitu žvėrimi. Autorius pateikia daug įvairių mitų ir remdamasis savo žiniomis, bei nuomone, mėgina parodyti, jog šios legendos yra būdas apibūdinti užsislėpusiam ir kartais ištrūkstančiam žiaurumui ir kraujo troškimui, esančiam žmoguje vos žemiau apgaulingos avelės-tyrumo išvaizdos.
  Sabine Baring-Gould‘as (1834-1924) buvo produktyvus novelistas, istorikas, archeologas, tautosakininkas ir dvasininkas susižavėjęs tamsiąja žmogaus prigimties puse. Šis klasikinis veikalas, pirmą kartą išleistas 1865 metais ir iki šiol išlieka pagrindiniu informacijos šaltiniu šiai temai. 


Werewolf Concept by ~aaronsimscompany on deviantART

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.